Next performances:

Saturday, 22nd June 2024 at 6:00pm, Britania Panoptiocon – 113-117 Trongate, Glasgow G1 5HD

TICKETS HERE

Hilarious adaptation of well-known Moliere’s comedy The Bourgeois Gentleman centres around the foolish notions of some French tradesman who desperately tries to become a proper gentleman and move within the higher circles of society. Silly and ignorant Monsieur Jourdain aspires to climb the social ladder by buying his way into aristocracy unaware that everyone around ridicule and cheat him out of everything they can. As genuine as naive in his unflagging attempts Monsieur Jourdain goes against the odds and puts at risk everything including his good name and marriage. Shame, financial ruin, and even a scandalous love affair seems like not a big price for becoming a dream man of quality. Behind the obvious satire to an idea of social climbing which is a glimpse of seventeenth century France, Moliere’s Garden party sets up up-to-date question about one’s identity, importance of feeling comfortable in own skin and how far we can go to achieve them. Lots of fun guaranteed!

Next show: Saturday 22nd June 2024, The Britannia Panopticon, 113-117 Trongate, Glasgow, Scotland, G1 5HD

TICKETS SOON

Adapted from The Bourgeois Gentleman by Molière and directed by Pat Zajac

AD: Ashley Barlow

Cast: Stephen Corrall, Pat Zajac, Mikołaj Figiel, Ashley Barlow, Robert Litwin, Adam Barnett, Sandrine Urquhart

Music: Vitamin String Quartet, Kevin MacLeod

Costume: Pat Zajac /Mr B. Atelier

Premiere: 11th June,StagEHd Edinburgh’s Theatre Festival, Ross Bandstand Princess St Gardens, Edinburgh, Scotland, UK

Article in Polish by Emito.net

Moliere’s Garden Party by MOS, Photos: Jax MacKenzie Photography

Moliere’s Garden Party by MOS, Photos: Angelina Storozhenko

Reviews from our Audience:

Molier, tworzył w XVII wieku, w swoich utworach pokazywał ludzkie słabości, podłe charaktery, według mnie pokazywał nas, tak niewiele się zmieniliśmy mimo upływu wieków. Patrycjo, mój angielski jest na tyle kiepski, że trudno mi było zrozumieć poszczególne kwestie. Jednak w końcu Moliera przerabiało się w szkole i w kółkach zainteresowań, grało w szkolnych teatrzykach, więc nie było większego problemu, aby wiedzieć, co się dzieje. Nie trzeba znać nut, nie trzeba grać na instrumentach by zrozumieć Wagnera. Nie trzeba znać wszystkich sztuki teatralnych by bywać w teatrze. Wystarczy się wsłuchać, a dusza się sama nakarmi. Gra aktorów świetna. Jesteście niesamowici, tak niewiele dekoracji, a zrobiliście wspaniałą sztukę. Pozdrawiam serdecznie Ciebie i cały zespół. Do zobaczenia następnym razem. Tych “razów” Wam i sobie życzę wiele. Do zobaczenia